X
تبلیغات
ArmitaDesign - طراحی - طراحی صنعتی
طراحی صنعتی

"13 سوالی که در مورد یک طراحی می‌توان پرسید - (طراحی سبز )"

۱. آیا این طرح قابل حمل و جابجا کردن است؟ (Is It transportable)

گاهی اوقات قابل حمل بودن برخی از محصولات طراحی شده بسیار جالب است.

۲.  آیا طرح با استفاده درست از منابع طبیعی تهیه شده است؟ (Is It Sustainable)

از چه ماده ای در ساخت آن استفاده شده است؟ استفاده از مواد قابل بازیافت یا چوب های با دوام و یا گیاهانی با رشد سریع مثل بامبو بسیار ارزشمند است.

 ۳. آیا طرح قابل خرید است؟ (Is It Affordable)

قیمت منطقی محصول و استفاده از مواد با هزینه مناسب برای اغلب طرح ها امری ضروری است.

 ۴. آیا طرح محلی و بومی است؟ (Is It local)

استفاده از مواد بومی هر منطقه در طراحی نه تنها هزینه تهیه و انتقال مواد را کاهش می دهد بلکه باعث هنرمندانه تر شدن طرح نیز می گردد.

 ۵. آیا طرح قابل انطباق با محیط است؟ (Is It Adaptable)

کم بودن فضا، لزوم بهره گیری از طرحهای انعطاف پذیرتری را ایجاب می کند.

 ۶. آیا طرح قابل دانلود کردن است؟ (Is It Downloadable)

بسیاری از مواقع می توان از طرحهای سایر نقاط جهان، کپی برداری کرد و آنها را با مواد و مصالح بومی ساخت. به این ترتیب در دنیایی که مشکلات سوخت و انرژی از دغدغه های روز است، هزینه نقل و انتقال محصولات کاهش می یابد.

 ۷. آیا این طرح از نظر اخلاقی خوب و درست است؟ (Is It Ethical)

لازم است به سنت های بومی و صنایع دستی محلی در کنار اهمیت احساسات در دنیای معاصر، توجه شود و طرحهایی تهیه گردد که به فاکتورهای زیست محیطی، اقتصادی، فرهنگی و زیبایی شناسی در آنها توجه شده باشد.

 ۸. آیا طرح ارائه شده یک هنر است؟ (Is It Art)

برخی از طرحها بیشتر هنر هستند تا طراحی و به جای اینکه یک وسیله باشند، یک پیغام هستند.

 ۹. آیا این طرح، جدید و خلاقانه است؟ (Is It original)

طرحهای بدیع و مبتکرانه بسیاری وجود دارد که ممکن است امکان مطرح شدن پیدا نکرده باشند.

 ۱۰. آیا طرح دارای دوره عمر طولانی است؟ (Is It Durable)

گاهی اوقات لازم است محصولاتی بسازیم که برای مدت طولانی دوام داشته باشند.

 ۱۱. آیا طرح، کمینه گراست؟ (Is It Minimal)

فضاهای کوچک با کمک محصولات کمینه گرا، کاربردی تر خواهند بود. چنین محصولاتی به دلیل استفاده کمتر از مواد و مصالح در ساخت آنها، هزینه تمام شده کمتری نیز دارند.

 ۱۲. آیا طرح قابل تغییر شکل است؟ (Is It Transformable)

بسیاری از محصولات و محیطهای طراحی شده، تنها مدت زمان کوتاهی از روز مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از راههای استفاده بهینه از چنین محصولات و محیطهایی، ایجاد قابلیت تغییر کاربری آنهاست.

 ۱۳. آیا این طرح دوست داشتنی است؟ (Is It Lovable)

گاهی دیدن یک طرح، لبخند را به لب بیننده می نشاند. ممکن است طرح در نگاه اول احمقانه به نظر برسد و یا ایده ای بسیار خلاقانه باشد.

 

برگرفته از سایت http://www.treehugger.com

ترجمه : آرمیتا زاهدی

+ نوشته شده در  سه شنبه یازدهم خرداد 1389ساعت 16:17  توسط A.Zahedi  | 

"اصول طراحی تعامل گرا" عبارت است از :

  1. قابل استفاده (مفید) (Useful)
  2. متناسب با قابلیت ها و محدودیت های کاربر (Usable)
  3. لذت بخش (Desirable)
  4. مناسب برای گروه هدف (Affordable for right people)
  5. چندمنظوره (Appropriately Complex)
  6. زیبا (Appropriately Style)
  7. شفاف در عملکرد و نحوه استفاده (Appropriately Transparent in Function and Use)
  8. قابل بسط و سازگار با محیط (Appropriately Adaptable, Extensible and Malleable)
+ نوشته شده در  چهارشنبه هجدهم آذر 1388ساعت 12:51  توسط A.Zahedi  | 

"مقایسه ای بین طراحی و مهندسی بر مبنای یین و یانگ "

"طراحی صنعتی، طراحی و مهندسی"

+ نوشته شده در  شنبه هجدهم مهر 1388ساعت 20:14  توسط A.Zahedi  | 

"7 اصل طراحی جهانی "

اصول هفتگانه زیر به عنوان 7 اصل طراحی جهانی فهرست بندی شده اند:

1. دارا بودن شرایط استفادۀ برابر و یکسان برای همگان (equitable use)

2.  انعطاف پذیری در استفاده (flexibility in use)

3. سادگی و مبتنى بودن بر درک يا انتقال مستقيم (simple and intuitive)

4. دارای اطلاعات قابل درک (perceptible information)

5. دارای تلرانس برای خطا (tolerance for error)

6. نیاز به تلاش فیزیکی کم (low physical effort)

7. دارای اندازه و فضای کافی برای نحوۀ عملکرد و استفاده (size and space for approach and use)

 

+ نوشته شده در  جمعه هفدهم مهر 1388ساعت 20:20  توسط A.Zahedi  | 

بيست تمرین برای تقویت دست در طراحی

1. در کاغذ A3 یک کادر به فاصله چند سانتيمتر از دور کاغذ می کشیم. خطوط عمودی، افقی و مایل (صعودی نزولی) را در دو جهت متفاوت، از بالا به پائین و بر عکس و از راست به چپ و بر عکس، رسم می کنیم.

خطوط نباید از کادر بیرون بزند. برای تسلط بیشتر در کشیدن خط باید سعی شود خطوط با فاصله میلیمتری از هم کشیده شود. در هنگام کشیدن خط، مچ دست و انگشت ها نباید حرکت کند و فقط آرنج و کتف حرکت می کند. مهم ترین مسئله آن است که ذهن به دست فرمان دهد.

2. نقاطی در مکان های مختلف کاغذ رسم می کنیم و نقاط را با خط راست به هم وصل می کنیم. نقطه گذاری ها هیچ ترتیب خاصی نباید داشته باشد. برای کشیدن خط از یک نقطه به نقطه دیگر، چشم باید به نقطه ای که خط می خواهد به آن برسد نگاه کند. هدف از تمرین آن است که خط بدون خطا به نقطه دوم برسد.

3. ابتدا یک خط افقی کشیده و در وسط آن یک نقطه می گذاریم، سپس خطوط راستی می کشیم که بدون خطا از نقطه عبور کنند.

4. روی کاغذ سه و چهار نقطه می گذاریم و با خط راست به هم وصل می کنیم. دست نباید از روی کاغذ برداشته شود. اشکال نباید مشخصاً مثلث و مربع شوند.

5. روی کاغذ پنج و شش نقطه گذاشته، با خط راست به هم وصل می کنیم. دست نباید از روی کاغذ برداشته شود. چند ضلعی ها را یک بار از دور به داخل و بار دیگر برعکس می کشیم.

6. (رسم دایره) : ابتدا کشیدن دایره را چند بار بروی کاغذ نشان می دهیم، به طوری که صدای سائیده شدن انگشت ها بروی کاغذ شنیده شود سپس دایره را می کشیم. چرخش دست برای رسم دایره می تواند در جهت دلخواه باشد.

7. (رسم بیضی) : بیضی ها را در جهات عمودی، افقی و اریب می کشیم. مهارت در رسم بیضی بسیار مهم است.

8. رسم بیضی های متحدالمرکز.

9. یک مکعب ایزومتریک کشیده و در وجوه آن بیضی ها را رسم می کنیم. برای رسم مکعب نباید خطوط را پیوسته کشید. همچنین می توان برای تمرین اولیه بیضی ها را توسط نقاط کمکی رسم کرد. برای این کار ابتدا قطرها و خطوط عمودی افقی را در وجوه مکعب می کشیم، نقاط را مشخص می کنیم و با کمک آنها بیضی را رسم می کنیم. بیضی ها باید مماس بر خطوط وجوه مکعب باشند. مهارت در این تمرین بسیار مهم است. باید سعی شود. مکعب رسم شده کاملاً مکعب مربع باشد.

10. (تمرین نسبت) : یک پاره خط که از دو طرف بسته شده، رسم می کنیم. سپس دو برابر، سه برابر و ... آن را رسم می کنیم. پاره خط باید در جهات مختلف کشیده شود. برای تمرین اولیه می توانیم نسبت های بزرگ شونده پاره خط را در زیر و کنار آن رسم کنیم، اما در مرحله بعد باید به طور پراکنده و نامرتب رسم شود. به عنوان مثال اگر پاره خط اول را عمودی و در بالای صفحه گوشه راست می کشیم، دو برابر آن را اریب و در پايین، گوشه چپ می کشیم. همین تمرین را برای نسبت های کوچک شونده انجام می دهیم.

11. (تمرین ترمز دست) : یک مربع را به صورت پیوسته رسم می کنیم. هدف تمرین آن است که خط را آنجا که می خواهیم نگه داریم.

12. (مربع های متحدالمرکز) : شکل تمرین مربوطه را رسم می کنیم. گوشه های مربع ها همگی باید در راستای هم بوده و از اتصال آنها به هم خط اریب صافی رسم شود. در واقع باید در هنگام رسم، دست را در گوشه ی مربع قبلی ترمز دهیم. تمرکز مربع ها نیز باید یک بار در سمت راست،یک بار چپ و ... باشد.

13. یک مکعب مستطیل رسم می کنیم، سپس مکعب های کوچک را مانند دکمه های صفحه کیبورد داخل آن در می آوریم. برای رسم مکعب های کوچک ابتدا خطوط موازی نزدیک به هم را در طول و عرض رسم می کنیم. همین تمرین را با مکعب ایزومتریک انجام می دهیم.

تمرین A: رسم مکعب های کم شده و زیاد شده.

تمرین B: رسم نمای جانبی اشیاء منزل (محصول) و ماشین

14. (ارزش خطی) : یک خط پررنگ روی کاغذ می کشیم. (فشار خودکار روی کاغذ باید تا حدی باشد که کاغذ نزدیک به پاره شدن باشد) با مقداری فاصله از خط پررنگ و در زیر آن یک خط با فشار متوسط (به اندازه ی فشاری که هنگام نوشتن به خودکار می دهیم) رسم می کنیم و در آخر در زیر خط متوسط، با فاصله، خطی بسیار کم رنگ (نزدیک به محو شدن) می کشیم. در بین این سه خط باید شش خط با ارزش خطی متغیر رسم کنیم (از بالا به پايین خطوط کم رنگ تر می شود. باید سعی شود فشار خودکار را به روی کاغذ تنظیم کنیم.)

15. (قرینه سازی) : یک خط به شکل دلخواه کشیده و یک خط عمودی در کنار آن می کشیم و در طرف دیگر قرینه آن را می کشیم. خطی که می خواهیم قرینه آن را رسم کنیم باید با تامل انتخاب شود و شکل مشخصی داشته باشد. قرینه را باید نسبت به خط دلخواه سریع تر رسم کنیم. در این تمرین به دو عامل باید توجه شود: دقت و سرعت.

16. (Extrude : در لغت به معنی از قالب در آوردن، بیرون آمدن) : یک مکعب ایزومتریک رسم می کنیم. روی وجه بالایی آن یک شکل به دلخواه رسم می کنیم. شکل رسم شده را به پايین انتقال می دهیم. برای انتقال دادن، ابتدا نقاط متناظر را مشخص می کنیم، سپس آنها را به هم وصل می کنیم. این تمرین را می توانیم با حروف الفبای انگلیسی انجام دهیم. اکسترود را می توان اینگونه تعریف کرد: حرکت یا انتقال یک شکل ثابت در مسیر مستقیم. ساده ترین نمونه اکسترود، استوانه است که در آن شکل دايره يا بیضی در مسیر عمودی انتقال یافته است. استوانه را در مسیرش از هرجا برش بزنیم شکل حاصله دايره يا بیضی است.

17. (Loft در لغت به معنی اتاق زیر شیروانی است) : یک مکعب ایزومتریک که در جهت عمودی کشیده شده باشد (مکعب مستطیل عمودی) رسم می کنیم. در داخل آن صفحاتی موازی با سطح بالایی مکعب رسم می کنیم. با حرکت روی این صفحات، اشکال متفاوتی را رسم می کنیم. سپس کناره های شکل ها را به هم وصل می کنیم. برای رسم دقیق باید هم خطوط عمودی مکعب و هم صفحات کاملاً موازی رسم شوند. لافت را اینگونه می توان تعریف کرد: حرکت یا انتقال یک شکل ثابت یا متغیر در مسیر غیر مستقیم و حرکت یا انتقال یک شکل متغیر در مسیر مستقیم.

تمرین: لیستی از محصولاتی که با روش اکسترود تولید شده اند تهیه کنید. ممکن است بخشی از محصول اکسترود شده باشد؛ آن را مشخص کنید. لیستی از محصولاتی که با روش لافت تولید شده اند تهیه کنید. نمای آنها را رسم کنید.

تمرین: محصولاتی با روش اکسترود و لافت رسم کنید.

18. (Fillet زدن) : یک مکعب ایزومتریک رسم کرده، در گوشه های وجوه آن بیضی های مایل را رسم کرده سپس به جای گوشه های تیز مربع خط منحنی بیضی ها را پررنگ می کنیم. برای فیلت زدن گوشه روبروی مکعب ایزومتریک، یک مکعب کوچک تر در گوشه ی مکعب ایزومتریک در می آوریم. روی وجوه مکعب فرورفته بیضی ها را رسم کرده، سپس از محل برخورد خطوط داخلی بیضی ها، سه خط منحنی موازی با خطوط بیرونی بیضی ها رسم می کنیم.

19. (رسم کره) : یک مکعب ایزومتریک رسم می کنیم. (باید دقت شود مکعب رسم شده کاملا مکعب مربع باشد تا شکل کره دقیق باشد.) مکعب را توسط صفحه هایی به دو نیمه چپ و راست، دو نیمه بالا و پایین و دو نیمه عقب و جلو تقسیم می کنیم. هر سه صفحه، همدیگر را قطع می کنند. سپس روی هر سه صفحه، بیضی رسم می کنیم. در آخر نوک بیضی ها را با خط منحنی به هم وصل می کنیم.

20. تمرین های هاشورزدن :

20.1.  دو خط عمودی موازی می کشیم. خط را از بالا به پايین به سه قسمت: 25،10،30 تقسیم می کنیم و سعی می کنیم. به تعداد اعداد خط در این قسمت ها جای دهیم (با ارزش خطی یکسان). با تمرین بیشتر باید سرعت افزایش یابد و سعی شود خطوط از دو خط عمودی بیرون نزند.

20.2.  دو خط موازی منحنی می کشیم و در بین آنها خطوط مایل می کشیم.

20.3.  یک خط منحنی کشیده و خطوط را در جهت منحنی عمود بر مسیر حرکت رسم می کنیم، همین تمرین را با دو خط منحنی موازی انجام می دهیم.
نکته: در هاشور زدن احجام باید دقت شود هاشور زدن متناسب با فرم و ساختار حجم مورد نظر باشد. در هاشور زدن، ارزش خطی خطوط هاشور باید یکسان باشد. در عوض باید تراکم خطوط هاشور، متغیر باشد. همچنین در تمرین های هاشور زدن باید منبع نور را در جهت های مختلف در نظر گرفت. مسیر حرکت هاشور نیز مهم است.

20.4.  هاشور زدن استوانه : برای هاشور زدن استوانه، خطوط هاشور باید عمودی باشد، هر چه از طرفین استوانه دور می شویم فاصله خطوط بیشتر می شود.

20.5.  (هاشور زدن کره) : کره را از هر زاویه ای که نگاه کنیم دایره است. در نتیجه ابتدا یک دایره رسم می کنیم. هاشور زدن کره دارای سایه و نیم سایه است. ابتدا مسیر حرکت هاشور را مشخص کرده، سپس سایه و نیم سایه را در دو جهت متفاوت هاشور می زنیم.

20.6.  (هاشور زدن مخروط) : هاشور زدن مخروط دو مسیر دارد؛ یکی مسیر عمودی (شبیه استوانه)، دیگری مسیر منحنی (شبیه کره).

تذکر: برای رسم مخروط ابتدا یک بیضی رسم کرده و یک خط عمود بر مرکز بیضی رسم می کنیم و از نوک خط عمود دو خط به طرفین بیضی رسم می کنیم.

20.7.  (هاشور زدن گنبد) : هاشور زدن گنبد یک مسیر دارد اما شکل مسیر، ترکیبی از فرم مخروط و دایره است. خطوط هاشور همچون مخروط از نوک بالا به پايین است (همچون مخروط) اما شکل خطوط منحنی است. در واقع شکل خطوط هاشور گنبد شبیه مسیر هاشور دایره و مخروط است.

20.8.  (هاشور زدن مکعب) : برای هاشور زدن مکعب، جهت مایل خطوط هاشور مناسب است. در واقع باید جهتی را انتخاب کنیم که طول خطوط هاشور کوتاه تر باشد. در هاشور زدن مکعب ایزومتریک باید هر سه وجه به شکلی متفاوت هاشور زده شود (جهت هاشور زدن تغییر کند) تا تفاوت وجه ها مشخص شود. سعی شود در هاشور زدن مکعب تراکم خطوط هاشور تغییر کند.

به نقل از سايت "طراحي صنعتي ايراني"

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم آبان 1387ساعت 9:9  توسط A.Zahedi  | 

طراحی صنعتی چیست؟

            طراحی صنعتی راهی است برای شناسایی کلیه‌ی نیازهای انسان در چرخه‌ی زندگی و تعریف آنها در قالب محصولاتی با رویکردهایی مناسب، جهت رفع مشکل و روشی است جهت برقراری ارتباط میان محصولات، استفاده‌کنندگان و محیط زندگی آنها.

            این رشته یک هنر کاربردی است که با خلق و توسعه‌ی راهکارهای جدید به زندگی انسان معنا می‌بخشد و رویکردی است هدفمند برای ایجاد ظاهری خوب و زیبا در محصولات، اما این تعریف زمانی کامل می‌شود که بگوییم طراحی صنعتی، روشی است برای بهتر کارکردن آنها و همینطور راهی برای خلق نیازهای جدید و نیز گسترش ابعاد سودمندی محصول.

تعریف انجمن بین المللی مجامع طراحی صنعتی (ICSID) :

            طراحی صنعتی یک فعالیت خلاق است که هدف آن گسترش ارزش‌ها و کیفیات چندگونه‌ی سازمان‌های تولیدکننده‌ی اشیا و محصولات و نیز ارائه‌دهنده‌ی روندهای تولیدی و خدماتی در کل چرخه‌ی زندگی انسان می‌باشد. بنابراین، طراحی یک عامل اساسی برای خلق ابعاد انسانی فناوری‌ها بوده و قطعی‌ترین معیار برای ایجاد اصلاحات اقتصادی و فرهنگی است.  

تعریف انجمن طراحی صنعتی آمریکا (IDSA) از طراحی صنعتی :

            طراحی صنعتی شغلی است حرفه‌ای که در خدمت گسترش مفاهیم خلاقه و توسعه‌ی مشخصه‌هایی است که در بهینه‌سازی عملکردها، ارزش‌ها، مرغوبیت و ظاهر محصول یا خدمات، مطرح می‌گردد و وظیفه‌ی آن ایجاد یک رابطه‌ی متقابل سودبخش میان مصرف‌کننده و تولیدکننده می‌باشد.

            طراحی صنعتی حرفه‌ای است که فرم محصولات تولید شده را تعیین می‌کند. آن را در جهت هماهنگی با نیاز افرادی که از آن استفاده می‌کنند و روند تولید صنعتی برای تولید انبوه آن محصول، تطبیق می‌دهد.

 5 مهارت کلیدی برای طراح صنعتی : (از دیدگاه این مجمع)

            1. مهارت یافتن راهی خلاق برای حل مشکلات طراحی صنعتی

            2. توانایی انتقال طرح‌های مفهومی (concept) با تکنیک‌های طراحی سریع

            3. مهارت برقراری ارتباط گفتاری و نوشتاری خوب

            4. توانایی استفاده از نرم‌افزارهای 2 بعدی و 3 بعدی

            5. استعداد ذاتی در درک مکانیک اشیا کاربردی و فهم چگونگی عملکردها

 

 "طراحی صنعتی، تعریف طراحی صنعتی،طراحی صنعتی چیست،  انجمن بین المللی مجامع طراحی صنعتی، انجمن طراحی صنعتی آمریکا  "

+ نوشته شده در  یکشنبه یازدهم فروردین 1387ساعت 21:22  توسط A.Zahedi  | 

کتب فارسی و منابع مرتبط با طراحی صنعتی

1. اصل فلاح، مهدی (1391)؛ خط طلایی؛ انتشارات میردشتی

2. ایسن، کووس و استویر، رزولین (1390)؛ اصول اسکیس و تکنیک های راندو در طراحی صنعتی؛ ترجمه فرید پوینده و فرشاد پوینده؛ انتشارات وارش

3. بوردک، برنهارد (1391)؛ دیزاین، تاریخچه، تئوری، فلسفه و زمینه‌های طراحی محصول؛ ترجمه علی مولائی؛ تهران، انتشارات وارش

4. بیکر، فیل (1391)؛ از ایده تا مشتری؛ ترجمه آرمیتا سراج زاهدی و همایون گلستانه؛ تهران، انتشارات نوید مهر

5. پاکباز، رویین (1385)؛ دایره المعارف هنر؛ تهران، انتشارات فرهنگ معاصر

6. جعفرنیا، محسن (1386)؛ فرم و فضا در طراحی صنعتی؛ تهران، انتشارات سیمای دانش

7. جعفرنیا، محسن (1384)؛ مهندسی تفکر؛ تهران، انتشارات سیمای دانش

8. جونز، کریستوفر (1390)؛ روش‌های طراحی؛ ترجمه فرشید سرمست؛ مرکز نشر دانشگاهی

9. حکیمی طهرانی، اردشیر (1389)؛ کلیات طراحی صنعتی؛ مشهد، انتشارات میردشتی

10. حکیمی طهرانی، اردشیر (1388)؛ موادشناسی و تکنیک‌های چاپ در بسته‌بندی؛ مشهد، انتشارات میردشتی

11. داندیس، دونیس (1368)؛ مبادی سواد بصری؛ ترجمه مسعود سپهر؛ تهران، انتشارات سروش

12. دوموزوتا، بریژیت (1388)؛ دیزاین و مدیریت آن؛ ترجمه نژده هوانسیان؛ انتشارات ویژه نگار

13. رئیس دانا، شادی (1384)؛ طراحی بسته‌بندی؛ تهران، انتشارات نوردان

14. سروری، سالومه (1388)؛ طراحی در گذر زمان؛ تهران، انتشارات جهان نو

15. فیزنت، استفن (1375)؛ انسان، آنتروپومتری، ارگونومی و طراحی؛ ترجمه علیرضا چوبینه و محمدامین موعودی؛ تهران، انتشارات ماد

16. کاپستیک، جوانا و لوید، مریل (1385)؛ رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی؛ ترجمه فرزانه سالمی؛ تهران، انتشارات پشوتن

17. کریستوفر جونز، جان (1390)؛ روش‌های طراحی؛ ترجمه فرشید سرمست؛ مرکز نشر دانشگاهی

18. کِلی، تام و لیتمن، جاناتان (1387)؛ هنر نوآوری؛ ترجمه سینا قربانلو؛ تهران، انتشارات مبلغان

19. کی‌رایت، مارگرت و رویل، جف (1390)؛ آشنایی با روند طراحی؛ ترجمه آرمیتا سراج‌زاهدی، تهران، نشر آگه

20. گسیلی، عزیز (1386)؛ طراحی صنعتی در قرن بیستم؛ تهران، انتشارات دانشگاه هنر

21. لاوسن، برایان (1387)؛ طراحان چگونه می‌اندیشند؛ ترجمه دکتر حمید ندیمی؛ تهران، مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی

22. لسکو، جیم (1383)؛ طراحی صنعتی، مواد و فرایندهای تولید؛ ترجمه کاوه مقدم، فرهود سعیدارشادی و شادمان خورسندیان؛ تهران، انتشارات سمت

23. لودینگتن، دیوید (1377)؛ درآمدی بر طراحی صنعتی؛ ترجمه م.میرقیداری؛ چاپ اول، تهران، انتشارات قصیده

24. لوسی اسمیت، ادوارد (1387)؛ تاریخچه مبلمان و طراحی داخلی در جهان؛ ترجمه یلدا بلارک و پروین آقایی؛ تهران، انتشارات فخراکیا

25. محمدقلیزاده، نازیلا (1391)؛ رویکرد طراحی احساس‌گرا در دنیای معاصر؛ انتشارات میردشتی

26. مرتضایی، رضا (1381)؛ رهیافت‌هایی در طراحی مبلمان شهری؛ تهران، سازمان شهرداری‌های کشور

27. مرتضایی، رضا، اصل فلاح، مهدی (1391)؛ مطالعات طراحی؛ انتشارات میردشتی

28. نظم‌جو، مینا (1391)؛ آموزش جامع و کاربردی نرم‌افزار راینو؛ انتشارات وارش

29. نورمن، دونالد (1390)؛ طراحی حسی؛ ترجمه جهانبخش سادگی‌راد؛ تهران، انتشارات حرفه هنرمند

30. هاشمی، مهران (1391)؛ طراحی صنعتی: یک دعوت برای تغییر؛ انتشارات میردشتی

31. هاوکس، باری و ابینت، ری (1379)؛ طراحی محصول؛ ترجمه رضا مرتضایی؛ تهران، انتشارات دانشگاه هنر

32. هسکت، جان (1380)؛ طراحی صنعتی؛ ترجمه غلامرضا رضایی نصیر؛ تهران، انتشارات سمت

33. هوف، توماس (1386)؛ تاريخ مختصر طراحي؛ ترجمه رضا افهمي؛ تهران، نشر سبحان نور

34. هوف، توماس؛ تاريخ مختصر طراحي؛ ترجمه ندا لنکرانی؛ تهران، انتشارات مارلیک

35. بازاریابی محتوایی (1391)؛ ترجمه آرمیتا سراج زاهدی، انتشارات نوید مهر

 پ ن : لطفاً اگر از چاپ و ترجمه‌ی کتاب جدیدی در زمینه‌ی طراحی صنعتی اطلاع دارید، با ما در میان بگذارید!

 "طراحی صنعتی، طراحی، کتاب طراحی صنعتی، منابع طراحی صنعتی"

+ نوشته شده در  سه شنبه چهاردهم اسفند 1386ساعت 9:43  توسط A.Zahedi  |